Sabiedriskais transports un tuvredzīgā loģika…

Tuvredzīga loģika vai tomēr apzināta tirgus sargāšana? No sērijas, kaut slikti, bet vismaz mēs pie tās siles.

Manuprāt, pasažieru pārvadātājiem labāk būtu jācīnās par minimālo maršrutu nodrošināšanu(t.i., valsts nosaka cik VISMAZ ir jāveic braucienu)+lai var braukt cik grib un pelnīt. RT @delfilv http://delfi.lv/a/42443886 Pretējā gadījumā zaudējumi būs vienmēr, jo valsts dotē, pasūta maršrutus un braucienu skaitu, BET liedz braukt vairāk, t.i., neļauj uzņēmējam pelnīt.

Vai no tām dotācijām ir vairāk labuma vai ļaunuma?
Pie šādiem apstākļiem, ir nejēdzīga dotācija kā tāda, jo faktiski dzen pasažieru pārvadātājus bankrotā, jo viņiem nav faktiski objektīvu iespēju optimizēt biznesu kā tādu – jo visiem zināms, ka, ja viens produkts (maršruts) strādā ar zaudējumiem, tad cits ar milzu pieprasījumu un peļņu, tādējādi tiek radīts līdzsvars, kas mazina objektīvos zaudējumus kopumā uzņēmumam.

Jācīnās ir nevis tikai par dotācijām (zaudējumu segšanu), bet tirgus plašāku atvēršanu – nosakot minimālo braucienu skaitu kādu jānodrošina + jāļauj braukt vairāk, ja faktiski pasažieru pieprasījums pastāv.

P.S. Vēl diezgan dīvaini ir, ka arodbiedrības klusē – tām viss patīk?

n.b. Foto atrasts google.com

Advertisements

Komentēt

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s